Plánování dovolené na Islandu

18. července 2016 v 1:08 | Lucie
Včera a dneska jsem si konečně užila volno, které jsem neměla skoro měsíc. Musím říct, že spojení rutinní práce a žádného volna je pro mě docela k zbláznění. Doslova. Včerejšek jsem tedy strávila lenošením, ale dneska jsem se pustila do plánování dovolené, která mě už za měsíc - až skončí můj pracovní pobyt - čeká. Naplánovat 8 dní mi zabralo 6 hodin a hrabalo mi z toho stejně, jako mi hrabe z nekonečného povlíkání postelí.

Jsem ale ráda, že mám hotovo, ačkoli na některé dny je plánů tolik, že to asi nepůjde stihnout. Obzvlášť na poslední den mi vyšlo ujetí 600 kilometrů samozřejmě včetně mnoha zastávek se zajímavostmi Islandu. Budiž nám útěchou, že letadlo do ČR nám letí až další den ráno, takže můžeme výletováním strávit klidně celou noc :D Všichni kromě mě jdou další den do práce, takže je lituju už teď. Tohle rozhodně nebude odpočinková dovolená.

Po okružní silnici se chystáme za 8 dní objet celý Island. Pojedeme po směru hodinových ručiček, tzn. nejdřív z Reykjavíku na sever, poté na východ, odkud se stočíme na jih země a zpět na západ. Nevynecháme ani Západní fjordy (Westfjords), kam se osobně těším asi nejvíc, protože je to místo, kam turisté moc nejezdí, a o kterém ani různé příručky, průvodci a publikace nemluví tolik jako o nejslavnějších islandských místech.

Schválně sem napíšu výčet míst, kam se hodláme podívat, aby se třeba někdo mohl inspirovat při sestavování vlastní dovolené:

Keflavík, Grindavík, Seltún, Reykjavík, Hvalfjörður, Glymur, Akranes, Borgarnes, Tröllafossar, Hvítá, Hraunfossar, Barnafoss, Reykholt, Húsafell, Langjökull, Snæfellsness, Eldborg, Gerduberg Cliffs, Hellissandur, Grundarfjörður, Kvernafoss, Bjarnarhöfn, Rauðisandur, Bjargtangar, Gardar BA 64, Tálknafjörður, Dynjandi, Þingeyri, Ísafjörður, Krossneslaug, Djúpavík, Hvítserkur, Glaumbær, Sauðárkrókur, Akureyri, Góðafoss, Mývatn, Dimmuborgir, Hverfjall, Jarðböðin Við Mývatn, Namaskard, Krafla, Víti, Dettifoss, Selfoss, Hafragilsfoss, Ásbyrgi, Þórshöfn, Seydisfjordur, Litlanesfoss, Hengifoss, Kárahnjúkar Hydropower Plant, Fáskrúðsfirði, Höfn, Hoffellsjökull, Jökullsárlón, Hofskirkja, Svartifoss, Stjórnarfoss, Fjaðrárgljúfur Masjid, Vík, Reynisfjara, Dyrhólaey, Plane wreck, Skógafoss, Seljavallalaug Zwembad, Seljalandsfoss, Landmannalaugar, Gjáin, Háifoss, Hjálparfoss, Gullfoss, Strokkur Geysir, Kerið, Þingvellir a zpátky do Keflavíku na letiště.

Vím, že lidem, kteří se o Island nezajímají, tyhle názvy moc neřeknou, ale někomu by se takový plán cesty mohl hodit. Abyste se v tom aspoň trochu orientovali, tak vězte, že slova končící na "foss" nebo "fossar" jsou vodopády :) Je jich tedy požehnaně a to jsem jich spoustu vynechala.

Tahle cesta je kromě Barevných hor (Landmannalaugar) vhodná pro běžná auta. My nakonec nebudeme mít pohon na všechna čtyři, a tak jsem se některých míst musela vzdát, ale nakonec jsem ráda, protože i tak je toho dost a dost. Barevné hory mě ale docela mrzí, protože vypadají takhle:

Uvidíme tedy, jestli se k nim dostaneme. Vede k nim horská silnice, takže by tam auta bez pohonu 4x4 neměla jezdit. My budeme mít obytné auto, takže si nejspíš budeme muset dávat velký pozor, abychom někde nezapadli apod. Na druhou stranu spoustu silnic na Islandu je označeno písmenem F (tzn. horská silnice), ale vypadají úplně stejně jako prašné cesty k jednotlivým farmám.

Po skončení dovolené se pokusím z každého dne vybrat to nejlepší a podělit se s vámi o fotografie zajímavých míst. Nejspíš jich budou stovky, ale zkusím je nemilosrdně promazat :)

Do té doby mě ale ještě čeká měsíc každodenního opakujícího se úklidu, takže zpátky do práce!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.